Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης σε χαιρετισμό του στο 2ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής, χαρακτήρισε ύψιστη υποκρισία των ευρωπαϊκών ελεγκτικών οργάνων να καταγγέλλουν το ελληνικό φορολογικό σύστημα, το οποίο όπως είπε, οι ίδιοι ακολούθησαν ως μοντέλο για να σώσουν την ευρωπαϊκή ναυτιλία και να μην ακολουθήσει τη μοίρα της ευρωπαϊκής ναυπηγικής βιομηχανίας.

«Η ναυτιλία των Ελλήνων ήταν, είναι και θα παραμείνει πρώτη στην παγκόσμια ναυτιλιακή αρένα», είπε ο κ. Βενιάμης και πρόσθεσε ότι «το επαναλαμβανόμενο επιχείρημα ότι το φορολογικό μας καθεστώς είναι ιδιαίτερα ευνοϊκό κατέπεσε όταν παραθέσαμε στην πολιτεία συγκριτικά οικονομικά στοιχεία που αποδεικνύουν πόσο πιο ακριβή είναι η φορολόγηση του πλοίου και της διαχείρισής του στην Ελλάδα, ειδικά με τον εθελοντικό διπλασιασμό της φορολογίας», σύμφωνα με το ΑΠΕ και την ιστοσελίδα euro2day.gr.

O αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας από το βήμα του 2ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της Ναυτεμπορικής, είπε ότι το κράτος είναι σταθερά προσανατολισμένο στην υποστήριξη της ναυτιλίας. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα naftemporiki.gr o υπουργός είπε: «Δεν χρειάζεται να έχουμε μια διαρκή αντιδικία αν η κότα γέννησε το αβγό ή το αβγό την κότα. Δεν ισχύει ότι η ελληνική ναυτιλία προχώρησε μόνη της και το κράτος δεν υπήρχε, υπήρχε το κράτος και τη στήριξε».

Ο κ. Δρίτσας είπε ακόμη ότι καλούμαστε σήμερα να επιβεβαιώσουμε ότι η ναυτιλία είναι μια εθνική βιομηχανία και συμπλήρωσε πως η μοναδικότητά της συγκροτείται κυρίως από το ανθρώπινο δυναμικό και από την τεχνογνωσία που αναπτύσσει. Αναφέρθηκε και στην ανάγκη να ανανεωθεί ποιοτικά και αριθμητικά το ανθρώπινο δυναμικό της ναυτιλίας, λέγοντας ότι αυτή την στιγμή αυτή είναι η μεγάλη πρόκληση.

«Η μοναδική τεχνογνωσία της ελληνικής ναυτιλίας είναι το ζητούμενο και προς αυτήν την κατεύθυνση είναι αναγκαίο να αναληφθούν σοβαρές πρωτοβουλίες», είπε ο κ. Δρίτσας, ενώ ανέφερε ότι η ναυτική εκπαίδευση πρέπει να παίξει τεράστιο ρόλο και προς αυτήν την κατεύθυνση η κυβέρνηση κάνει «πολύ συστηματικές προσπάθειες».

Ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας τόνισε ότι δεν είναι το δίλημμα δημόσια ή ιδιωτική εκπαίδευση, παραδέχθηκε ότι η δημόσια εκπαίδευση απαιτεί πόρους που δεν υπάρχουν, αλλά πρόσθεσε ότι «δεν μπορούμε να περάσουμε εύκολα στην ιδιωτικοποίηση της ναυτικής εκπαίδευσης».

«Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί βασικό και θεμελιώδη κλάδο της οικονομίας μας, τον οποίο θέλουμε να ενισχύσουμε και να προστατεύσουμε», τόνισε ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Άδωνις Γεωργιάδης, από το βήμα του ίδιου Συνεδρίου.

Όπως δημοσίευσε η ιστοσελίδα naftemporiki.gr «επί σειρά ετών ακούμε για το ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς των εφοπλιστών βάσει των οποίων έχουν διάφορα προνόμια», παρατήρησε ο κ. Γεωργιάδης, σημειώνοντας ότι «είναι πολύ βολικό ιδεολογικό σχήμα στην Ελλάδα να είναι κακοί οι εφοπλιστές που γλιτώνουν τους φόρους».

Όπως είπε ο αντιπρόεδρος της Ν.Δ., πολλά από τα εγχώρια επιχειρήματα για το ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς των εφοπλιστών υιοθετήθηκαν από την τρόικα εξολοκλήρου και χρησιμοποιήθηκαν ως μοχλός πίεσης από ανταγωνιστές μας μέσα στην Ευρώπη. «Τη στιγμή που η τρόικα ζητούσε αλλαγές στη φορολογική αντιμετώπιση του ελληνικού εφοπλισμού, την ίδια στιγμή η Γερμανίδα καγκελάριος Άγκελα Μέρκελ ανακοίνωνε δεκάδες φορολογικές απαλλαγές για όσους ασχολούνται με τον εφοπλισμό στη Γερμανία», σημείωσε ο κ. Γεωργιάδης για να προσθέσει:

«Βεβαίως υπάρχει Ε.Ε. αλλά μέσα στην Ένωση το κάθε κράτος με πάθος προασπίζεται τους προνομιακούς τομείς της οικονομίας του. Το ίδιο πρέπει να κάνουμε κι εμείς κι αυτό δεν είναι καθόλου αντιευρωπαϊκό».