Σημαντική ανάπτυξη σε μια δύσκολη εσωτερική αγορά πέτυχε πέρυσι η Creta Farms η οποία και εφέτος θα ρίξει το βάρος της στο εξωτερικό αλλά και στη μεγαλύτερη κάλυψη της εσωτερικής αγοράς.
 Στην κυκλοφορία νέων προϊόντων, στην ενίσχυση της παρουσίας της στο εξωτερικό μέσω εξαγωγών και licencing agreement αλλά και στην περαιτέρω ενδυνάμωση της παρουσίας της στην εσωτερική αγορά, επικεντρώνει τις προσπάθειές της και τη φετινή χρονιά η Creta Farms, η οποία «είδε» πέρυσι τις πωλήσεις της να ενισχύονται κατά 9,8% σε επίπεδο ομίλου και 10,1% σε επίπεδο μητρικής.

Συγκεκριμένα και σε ότι αφορά στην ελληνική αγορά, το brand «ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ» αναπτύχθηκε με ρυθμό +20% σε αξία μέσα σε μια στάσιμη αγορά (IRI 2014), ωθώντας παράλληλα το μερίδιο της κρητικής αλλαντοβιομηχανίας στην πρώτη θέση στην αγορά των σουπερ μάρκετ στο 25,2% σε αξία (πηγή: IRI YTD Δεκέμβριος 2014). Επίσης έμφαση δόθηκε και στην αριθμητική αύξηση νέων σημείων πώλησης τόσο στο Retail όσο και στο Food Service. Συνολικά μέσα στο 2014 η εταιρεία έκλεισε 4.200 συμφωνίες πώλησης των προϊόντων της με νέους πελάτες αρκετές εκ των οποίων θεωρούνται στρατηγικές για την περαιτέρω ανάπτυξη.

Σε ότι αφορά στις διεθνείς δραστηριότητες ο όμιλος επικεντρώθηκε στον επαναπροσδιορισμό της στρατηγικής, αλλά με περιορισμό των επενδυτικών ροών. Στην Ισπανία, πραγματοποιήθηκε επαναλανσάρισμα της σειράς προϊόντων της θυγατρικής, υπό τη νέα επωνυμία «Oliving». Στη Γερμανία ο όμιλος προχώρησε σε συμφωνία με τοπικούς διανομείς και αλυσίδες για τη σταδιακή τοποθέτηση των προϊόντων «Oliving» στα γερμανικά ράφια, με έναρξη τοποθετήσεων τη φετινή χρονιά.

Το γ′ τρίμηνο του 2014 η εταιρεία προχώρησε στη σύναψη στρατηγικής συμμαχίας με την Primo Μeats –σ.σ. πριν από λίγες ημέρες η Κυβέρνηση της Αυστραλίας άναψε το «πράσινο φως» στην ύψους 1,45 δισ. δολ. Αυστραλίας εξαγορά της Primo Meats, από το βραζιλιάνικο όμιλο JBS, που αποτελεί το μεγαλύτερο σε μέγεθος παίκτη στην αγορά του προϊόντων κρέατος διεθνώς-, με πλάνο την ανάπτυξη νέων προϊόντων με ελαιόλαδο για την αγορά της χώρας. Η συνεργασία αφορά στην εξαγωγή τεχνογνωσίας μέσω licensing agreement, δηλαδή της αδειοδότησης χρήσης της πνευματικής ιδιοκτησίας της Creta Farms (know-how, πατέντες, εμπορική επωνυμία αντίστοιχη με το «Εν Ελλάδι»).

Σύμφωνα με τα όσα έχουν ανακοινωθεί, η συμφωνία είναι κατ΄ ελάχιστο 5ετούς διάρκειας, έχει εγγυημένο ποσοστό εκτέλεσης και περιλαμβάνει δικαιώματα επί των πωλήσεων (royalties). Eκτιμάται ότι στην περίοδο της συνεργασίας οι πωλήσεις θα αγγίξουν τα 400 εκατ. δολ. Αυστραλίας και υπάρχει ήδη πλάνο προωθητικών ενεργειών που ξεπερνά τα 5 εκατ. δολάρια Αυστραλίας.

Επίσης στο πλαίσιο των ευρύτερων αλλαγών στη στρατηγική διεθνούς ανάπτυξης της, η μητρική προχώρησε σε αποεπένδυση από τον συνεταιρισμό/κοινοπραξία «Creta Farms Nordic AB» με τη Σουηδική Parsons Sverige AB, πράξη που υλοποιήθηκε με τη μεταβίβαση έναντι συμβολικού τιμήματος του μεριδίου της ελληνικής εταιρείας προς την Σουηδική.

Παράλληλα πέρυσι η εταιρεία προχώρησε σε συμφωνία με τις τέσσερις συστημικές Τράπεζες για τη αναδιάρθρωση του τραπεζικού της δανεισμού τόσο του ομολογιακού δανείου όσο και των διμερών. Η αναδιάρθρωση του τραπεζικού δανεισμού εκτιμάται ότι θα έχει θετική επίπτωση στο χρηματοοικονομικό κόστος του ομίλου ενώ το όφελος υπολογίζεται στα 1,7 εκατ. ευρώ για το 2015.

Αξίζει τέλος να αναφέρουμε ότι πέρα από την ενίσχυση των πωλήσεων, του μεριδίου αγοράς, του EBITDA και της βελτίωσης των αποτελεσμάτων, σημαντική ήταν και η αύξηση στο αριθμό του απασχολούμενου προσωπικού της ο οποίος ανήλθε σε 640 άτομα για τον όμιλο και 634 για την εταιρεία, όταν το 2013 ο όμιλος απασχολούσε 586 άτομα και η εταιρεία 575 άτομα.

 

Πηγή: www.euro2day.gr