Συρρίκνωση ζημιών αλλά και αύξηση πωλήσεων παρουσίασε στο πρώτο εξάμηνο του 2014 ο όμιλος Fourlis, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα το 2013. Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις του ομίλου το πρώτο εξάμηνο του 2014 ανήλθαν στα 179 εκατ. ευρώ έναντι του πρώτου εξαμήνου του 2013, σημειώνοντας άνοδο 1,6% ενώ ενισχυμένα ήταν και τα EBITDA, καθώς έφθασαν στα 6,4 εκατ. ευρώ έναντι 5,8 εκατ. ευρώ (10,4%). Οι ζημίες μετά τους φόρους μειώθηκαν κατά 27,5% και διαμορφώθηκαν σε 5,8 εκατ. έναντι ζημιών 8 εκατ. σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013.

Ανά τομέα δραστηριότητας, οι πωλήσεις της λιανικής οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (ΙΚΕΑ) υποχώρησαν οριακά κατά 0,3% και διαμορφώθηκαν σε 111,2 εκατ. ευρώ, ενώ οι ζημίες προ φόρων του τομέα διευρύνθηκαν περαιτέρω στα 5,2 εκατ. ευρώ από ζημίες 4,5 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2013. Η εταιρεία πάντως σε ανακοίνωσή της ανέφερε ότι το δεύτερο τρίμηνο του 2014, ήταν το πρώτο τρίμηνο από το 2011 κατά το οποίο τα καταστήματα ΙΚΕΑ παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων.

Ο τομέας της λιανικής αθλητικών ειδών (INTERSPORT) βελτίωσε τις επιδόσεις, με τις πωλήσεις να φθάνουν στα 56,8 εκατ. από 52,2 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 8,8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013, τα EBITDA να ανέρχονται σε 3,6 εκατ. ευρώ σε σχέση με 2,3 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2013 και τα κέρδη προ φόρων να επιστρέφουν σε θετικό έδαφος (500 χιλ. ευρώ) από ζημιές 1,9 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2013.

Έμφαση στη λιανική
Τέλος, η δραστηριότητα χονδρικής ηλεκτρικών ειδών από την οποία ο όμιλος ανακοίνωσε την αποχώρησή του, παρουσίασε πωλήσεις 9,3 εκατ. ευρώ σε σχέση με 10,6 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2013 και ζημίες προ φόρων 1,1 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 1 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Υπενθυμίζεται πως η Fourlis αποφάσισε να μεταβιβάσει τη χονδρική πώληση ηλεκτρονικών ειδών στην Ideal, και να επικεντρωθεί ακόμη περισσότερο στον χώρο της λιανικής πώλησης, με την ανάπτυξη των καταστημάτων ΙΚΕΑ και Intersport. Παράλληλα, προχώρησε στη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) για τα ΙΚΕΑ, εγκαινιάζοντας την παρουσία της αλυσίδας στον χώρο των ηλεκτρονικών πωλήσεων.