Στην φώτο διακρίνεται ο κύριος Γεώργιος Πίττας – Διευθύνων Σύμβουλος της «Μέλι Αττική»

 

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ 4,7 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Σε νέα τροχιά ανάπτυξης, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό εισέρχεται η μελισσοκομική εταιρεία «Αττική», με την ολοκλήρωση της μετεγκατάστασης των γραφείων και της παραγωγικής μονάδας από το Περιστέρι σε σύγχρονες εγκαταταστάσεις στο Κρυονέρι Αττικής. Επενδύοντας συνολικά 4,7 εκατ., επιχειρεί στη βελτίωση της ποιότητας των παραγόμενων προϊόντων, έχοντας δημιουργήσει μια σύγχρονη μονάδα τυποποίησης και συσκευασίας μελιού, η οποία πληροί τις απαιτήσεις όλων των διεθνών προτύπων διασφάλισης ποιότητας των τροφίμων.

Η πρόσφατη ολοκλήρωση της νέας μονάδας και ο εξοπλισμός της με τελευταίας τεχνολογίας μηχανήματα, συμβάλλουν σημαντικά στην περαιτέρω βελτίωση της ποιότητας σε όλες τις φάσεις της παραγωγικής διαδικασίας. Ενώ ο εκσυγχρονισμός του τμήματος Διασφάλισης Ποιότητας βελτίωσε την ποιότητα των εργαστηριακών ελέγχων και έδωσε τη δυνατότητα στην εταιρεία για διεξαγωγή ακόμη περισσότερων και καλύτερων ερευνών. Η εταιρεία, την τελευταία 15ετία έχει επενδύσει στην ανάπτυξη παραδοσιακών προϊόντων κάτω από την επωνυμία «Αττική».

Όλες οι κατηγορίες προϊόντων παράγονται με αγνά υλικά, παραδοσιακές συνταγές και με τη διασφάλιση ποιότητας. Το χαρτοφυλάκιο της επιχείρησης σήμερα, εκτός από ελληνικό μέλι και προϊόντα της μέλισσας περιλαμβάνει χαλβά κλασικό, χαλβά μόνο με ελληνικό μέλι και χωρίς ζάχαρη, ταχίνι, ταχίνι με αυτούσιο ελληνικό μέλι (καινοτομία της εταιρείας «Αττική»), λουκούμια και υποβρύχια βανίλια και μαστίχα. Ενώ, τελευταία προσθήκη στο χαρτοφυλάκιό της αποτελούν τα προϊόντα μαρμελάδας.

Η προηγούμενη γενιά, οι ιδρυτές της επιχείρησης, είχαν ασχοληθεί με την ανάπτυξη της κατηγορίας της μαρμελάδας, τη δεκαετία του ’60. Σήμερα η μαρμελάδα «Αττική» είναι ένα νέο προϊόν χωρίς συντηρητικά, με υψηλή περιεκτικότητα σε φρούτα σε 8 διαφορετικές γεύσεις (φράουλα, κεράσι, ρόδι, φρούτα του δάσους, κράνο, ροδάκινο, πορτοκάλι και βερίκοκο). Η γκάμα της μαρμελάδας «Αττική» διανέμεται σε όλα τα κανάλια διανομής στην Ελλάδα και έχει αρχίσει τα πρώτα βήματα εξαγωγής στις διεθνείς αγορές.

 

Τα πρώτα βήματα
Τα θεμέλια της επιχείρησης Αττική – Πίττας στην ουσία μπαίνουν το 1928, όταν ο Αλέξανδρος Πίττας ο τρίτος από τα οκτώ αδέρφια της οικογενείας, ανοίγει ένα κατάστημα στην οδό Σωκράτους που συσκευάζει και εμπορεύεται μέλι. Στη δουλειά ακολούθησε και ο μικρότερος αδερφός του, Παναγιώτης, που ακόμη δεν είχε συμπληρώσει τα 20 χρόνια του. Τα δύο αδέρφια αντιλαμβάνονται τις προοπτικές που ανοίγει η συσκευασία του μελιού στη διάδοση και κατανάλωσή του και προχωρούν σε μια ενέργεια πρωτοποριακή που άλλαξε ριζικά τον μέχρι τότε τρόπο εμπορίας και διακίνησης του μελιού προσφέροντας το ελληνικό μέλι σε μικρές συσκευασίες, με την επωνυμία μέλι Υμηττού Aττική.

Το πρώτο προϊόν ονομάστηκε μέλι Υμηττού Αττική διότι προμηθεύονταν θυμαρίσιο μέλι από τον Υμηττό. Αργότερα οι δύο επιχειρηματίες αγόραζαν θυμαρίσιο μέλι και από άλλες περιοχές της Αττικής, όπως Μεσόγεια, Μάνδρα κ.λπ. Και το μέλι, από μέλι Υμηττού Αττική εξελίχθηκε σε μέλι Αττική τύπου Υμηττού και στη συνέχεια έγινε το γνωστό σε όλους μας μέλι Αττική.

Οι δύο επιχειρηματίες είχαν ως αρχή να αγοράζουν θυμαρίσιο μέλι από μελισσοκόμους της Ελλάδας, προσπαθώντας πάντα να διατηρούν τη γεύση του μελιού που συσκεύαζαν σταθερή. Κάθε χρόνο πραγματοποιούσαν ταξίδια στους παραγωγούς για την επιλογή των ποιοτήτων του μελιού που αγόραζαν. Όντας εξωστρεφείς επιχειρηματίες αποφασίζουν να εξάγουν ένα μέρος της παραγωγής, ενώ συμμετέχουν στις μεγαλύτερες διεθνείς εκθέσεις αποσπώντας αμέσως, από τη δεκαετία του ’30, διακρίσεις και βραβεία. Η δεκαετία του ’50 βρίσκει την Αττική Μελισσοκομική Εταιρεία Αλέξανδρος Πίττας με νέες εγκαταστάσεις στο Περιστέρι και με τριάντα άτομα προσωπικό. Είναι η εποχή που χάρη στην έντονη διαφημιστική καμπάνια και τον εμπλουτισμό της γκάμας της με νέες συσκευασίες, αρχίζει πλέον να ξεφεύγει από τα στενά γεωγραφικά πλαίσια και να αποκτά παρουσία σε όλη σχεδόν την Ελλάδα αλλά και σε νέες αγορές στο εξωτερικό.

 

Εξαγωγές
To ελληνικό μέλι της «Αττική-Πίττας» εξάγεται επώνυμα και συστηματικά πάνω από 80 χρόνια, σε πάνω από 35 χώρες στον πλανήτη όπως σε ευρωπαϊκές χώρες, στις ΗΠΑ, στον Καναδά, στην Κύπρο, στην Ιαπωνία και στη Μ. Ανατολή και αποτελεί τον πρεσβευτή του ποιοτικού ελληνικού μελιού στο εξωτερικό.

success story

  • Η πρώτη διάκριση της εταιρείας ήταν το 1932 στη Διεθνή Γενική Εμπορική Έκθεση του Λονδίνου
  • Το 1998, πιστοποιήθηκε με ISO 9001 για τις διαδικασίες διασφάλισης ποιότητας και το 2007 με ISO 22000
  • Από το 2004, έλαβε δύο φορές τη διάκριση «Committed to Excellence in Europe» του EFQM
  • Το 2009 και το 2012 αποσπά το βραβείο iΤQi, Superior Taste Award 2 αστέρια, για το μέλι Φίνο, Inter-national Taste & Quality Institute, στις Βρυξέλλες
  • Το 2013 απέσπασε το βραβείο Επώνυμου Προϊόντος για το Μέλι Αττική, βραβεία Made in Greece, Ελληνική Ακαδημία Marketing (ΕΛΑΜ)

 

Πηγή: www.imerisia.gr