Σε προχωρημένες συζητήσεις με τρεις μεγάλες βρετανικές αλυσίδες σούπερ – μάρκετ βρίσκεται η Κρι Κρι. Με διαβατήριο το γιαούρτι η… έξοδος της εταιρίας στις διεθνείς αγορές. Γιατί δεν ενδιαφέρεται για τις ΗΠΑ. Στα 20 εκατ. η επένδυση στη μονάδα των Σερρών.

Στο ισχυρό “χαρτί” του ελληνικού γιαουρτιού, που καταγράφει διψήφια ποσοστά ανάπτυξης στη Γηραιά Ήπειρο, ποντάρει η ΚΡΙ ΚΡΙ.

Η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία, που στην κυριολεξία αναγεννήθηκε από τις στάχτες της μετά την πυρκαγιά που κατέστρεψε παραμονές των Χριστουγέννων του 2013 τις παραγωγικές εγκαταστάσεις στο γιαούρτι, είναι έτοιμη για το επόμενο βήμα διεύρυνσης της εξαγωγικής της παρουσίας με όπλο της το συγκεκριμένο προϊόν.

Με όχημα το νέο εργοστάσιο γιαουρτιού στις Σέρρες, στοχεύει στην αύξηση μεριδίων της στην ελληνική αγορά αλλά και στην επέκταση στις αγορές της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής, τόσο με επώνυμο προϊόν, όσο και με private label για λογαριασμό μεγάλων λιανεμπορικών ομίλων.

Στο πλαίσιο αυτό, η ακριτική βιομηχανία, η οποία διαθέτει ήδη παρουσία στη Βρετανία μέσω της αλυσίδας Waitrose, βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με τρεις μεγάλες βρετανικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ –σ.σ. η αγορά ελληνικού γιαουρτιού στη Βρετανία αγγίζει τα 290 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, έχει συμφωνήσει για την τοποθέτηση των προϊόντων της στα ψυγεία Βελγικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ, ενώ ήδη προϊόντα της βρίσκονται σε Γερμανία, Ολλανδία, Δανία, Γαλλία, Ιταλία, αλλά και το Ιράκ.

Εν αντιθέσει με τους σχεδιασμούς που υπάρχουν για την ευρωπαϊκή αγορά –η διοίκησή της προσβλέπει και στη Ρωσική όταν σταματήσει το εμπάργκο- η αμερικανική αγορά, δεν περιλαμβάνεται στους στόχους της. Όπως ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της κ. Παναγιώτης Τσινάβος “δεν μας ενδιαφέρει η αμερικανική αγορά. Η μεγάλη ευκαιρία είναι η Ευρώπη”.

Η εταιρεία ποντάρει επίσης και στο γεγονός ότι το γιαούρτι που παράγει φτιάχνεται, όπως αναφέρει η διοίκησή της, από γάλα ημέρας, κάτι που επιτυγχάνεται και από το γεγονός ότι οι Σέρρες είναι ο δεύτερος νομός σε παραγωγή αγελαδινού γάλακτος της χώρας.

Σημειώνεται ότι εν μέσω κρίσης δηλαδή το διάστημα 2009-2013 η μέση ετήσια αύξηση των εξαγωγών της άγγιξε το 32%, με τις εξαγωγές γιαουρτιού να αντιστοιχούν στο 23% του συνόλου των πωλήσεων γιαούρτης της εταιρείας. Στην εγχώρια αγορά, το μερίδιό της από 4% που ήταν το 2008 ανήλθε πέρυσι στο 11,5%.

Επένδυση 20 εκατ. ευρώ στις Σέρρες

Η νέα μονάδα 12.000 τ.μ. διασφάλισε 307 θέσεις εργασίας συνολικά και το ύψος της επένδυσης άγγιξε τα 20 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 10,5 εκατ. ευρώ χρηματοδοτήθηκαν από την αποζημίωση που έλαβε η Κρι Κρι από την ασφαλιστική εταιρεία και τα υπόλοιπα από ίδια κεφάλαια.

Πάντως, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ενώ η επένδυση έχει ενταχθεί στον αναπτυξιακό νόμο, δεν έχει γίνει η εκταμίευση των σχετικών ποσών. Όπως ανέφερε ο κ. Τσινάβος η εταιρία δεν έχει λάβει ούτε την προκαταβολή της ενίσχυσης.

Την ίδια ώρα η εταιρεία διεκδικεί δικαστικά από την ασφαλιστική εταιρεία 4 εκατ. ευρώ, ενώ έχει εγκριθεί από την Alpha Bank ομολογιακό δάνειο ύψους 6 εκατ. ευρώ.

(Στην φώτο ο κ.Αριστείδης Τσινάβος – Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος Κρι-Κρι)

www.euro2day.gr