H ελληνική βιομηχανία αλουμινίου που κέρδισε τον σεβασμό των Ευρωπαίων

 

Απέσπασε για τρίτη συνεχή χρονιά τη διάκριση DiamondsoftheGreekEconomy αποδεικνύοντας για μία ακόμη φορά ότι κινείται σε σταθερά αναπτυξιακή τροχιά. Ο λόγος για την ΕΛΒΑΛ, η οποία κατέκτησε μία από τις πρώτες θέσεις στον κατάλογο των πιο κερδοφόρων βιομηχανικών επιχειρήσεων της χώρας. Με τζίρο που υπερέβη τα 650 εκατ. ευρώ, η επιχείρηση εμφάνισε κέρδη 15,6 εκατ. ευρώ. Η ΕΛΒΑΛ αποτελεί ζωτικό κύτταρο ενός πανίσχυρου ομίλου επιχειρήσεων – του ομίλου της Βιοχάλκο, που ελέγχεται από την οικογένεια Στασινόπουλου –, ο οποίος κατέχει δεσπόζουσα θέση στα επιχειρηματικά πράγματα της χώρας και παγκοσμίως. Αποκαλυπτικό της θέσης του ομίλου στην ελληνική οικονομία είναι το γεγονός ότι ο όμιλος εκπροσωπεί πάνω από το 11% των εξαγωγών της χώρας!!!

Μία γεύση για όσα συμβαίνουν στον συγκεκριμένο όμιλο αλλά και στο σύνολο της ελληνικής βιομηχανίας έδωσε ο κ. Κωνσταντίνος Κατσαρός, εντεταλμένος σύμβουλος της ΕΛΒΑΛ, κατά την παραλαβή της διάκρισης DiamondsoftheGreekEconomy, διάκριση που έλαβε και μία από τις θυγατρικές εταιρείες του ομίλου η ΣΥΜΕΤΑΛ.

«Δεν ξέρω αν γνωρίζετε ότι στο 80% των φορτηγών-ψυγείων που κυκλοφορούν στην Ευρώπη, το πάτωμά τους, το οποίο είναι κάτι πάρα πολύ ειδικό, το φτιάχνουμε εμείς στην Ελλάδα και το εξάγουμε στη Γερμανία, στη Γαλλία, στην Αγγλία. Τα ταχύπλοα που πηγαίνουν στα νησιά μας το καλοκαίρι και κάνουμε τις βόλτες μας τις διακοπές μας, αυτά που έχουν στο πλάι μια κόκκινη διαφήμιση εταιρείας κινητής τηλεφωνίας… τα ξέρετε, είναι φτιαγμένα στην Αυστραλία αλλά είναι φτιαγμένα με δικό μας αλουμίνιο. Εμείς το στείλαμε στην Αυστραλία και τα έφτιαξαν.

Το 2013 ήταν μια δύσκολη χρονιά. Παρ’ όλα αυτά συνεχίσαμε να είμαστε εξωστρεφείς: κάναμε εξαγωγές περίπου το 85% του τζίρου μας, ο οποίος ήταν περίπου στα 700 εκατ. ευρώ. Συνεισφέραμε με τον τρόπο αυτόν στον ισολογισμό της χώρας μας.

Παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε, παρά τον πολύ μεγάλο ανταγωνισμό από τεράστιους ομίλους του εξωτερικού, εμείς καταφέραμε και αυτή τη χρονιά να κρατήσουμε τη θέση μας και να αυξήσουμε την παραγωγή μας. Στραφήκαμε στην παραγωγή νέων ειδικών προϊόντων, τα οποία απαιτούν πολύ υψηλή τεχνογνωσία και πληρούν υψηλές ποιοτικές προδιαγραφές. Μέρος αυτών των προϊόντων πάνε στην αυτοκινητοβιομηχανία που λέγεται BMW, Mercedes και Jaguar.

Σε σχέση όμως με τις πολυεθνικές στην Ευρώπη έχουμε δύο μειονεκτήματα: το ένα είναι το υψηλό κόστος ενέργειας. Βέβαια το 2014 η κυβέρνηση και ο φίλος μου ο Γιάννης Μανιάτης έκαναν βήματα για τη μείωση της τιμής και του φυσικού αερίου και του ηλεκτρικού ρεύματος και ευχαριστώ τον κύριο Ζέπα για τις προσπάθειες που έκαναν. Ακόμη και τώρα όμως το κόστος της ενέργειας παραμένει πολύ υψηλό σε σχέση με αυτό των κυριότερων ανταγωνιστών μας της Ευρώπης και ιδιαίτερα των Γερμανών και των Άγγλων. Το δεύτερο μειονέκτημά μας είναι αυτό που όλοι ξέρετε: το υψηλό χρηματοοικονομικό κόστος. Βέβαια ελπίζουμε και πιστεύουμε ότι μετά την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών τα δεδομένα για τη χρηματοδότηση της βιομηχανίας θα αλλάξουν.

Έχουμε όμως και ένα μεγάλο πλεονέκτημα, τους ανθρώπους μας, οι οποίοι με περίσσιο ζήλο και τεράστια προσπάθεια αύξησαν την παραγωγικότητά τους και έτσι μπορέσαμε να ανταγωνιστούμε τις μεγάλες πολυεθνικές του εξωτερικού. Γι’ αυτόν το λόγο ατενίζουμε το μέλλον με μεγάλη αισιοδοξία και μελετάμε πολύ σοβαρή αύξηση της παραγωγής μας και με πιο καινοτόμα προϊόντα. Σας ευχαριστώ».