Θετικές ενδείξεις για τις πωλήσεις στην εσωτερική αγορά και το γ′ τρίμηνο από τους μεγάλους του εμπορίου. Γιατί μια βελτίωση της ζήτησης στην Ελλάδα θα φανεί άμεσα στην κερδοφορία τους. Πως διαμορφώνεται η εικόνα για Φουρλή, Σαράντη, Jumbo και Folli Follie.

 

Στο- μάλλον καλοκαιρινό- Λονδίνο όπου έλαβε χώρα το 9ο Roadshow της EXAE πριν από λίγες μέρες, οι ξένοι διαχειριστές αναζήτησαν ανάμεσα στις εταιρίες εκπροσώπους του ελληνικού εμπορίου σημάδια του ερχομού της «άνοιξης» για την τοπική κατανάλωση.

Μετά από χρόνια, όπου στην ατζέντα των συναντήσεων κυριαρχούσε η παράθεση στατιστικών στοιχείων για την κατρακύλα της ζήτησης, η ανάλυση των αμυντικών στρατηγικών που ανέπτυξαν οι εταιρίες, και η πορεία των εργασιών τους εκτός των εθνικών συνόρων, το ενδιαφέρον των ξένων περιέλαβε και την πτυχή της εσωτερικής κατανάλωσης.

Με την υπόθεση πως το 2014 θα αποτελέσει την πρώτη χρονιά με θετικό ρυθμό ανάπτυξης του ΑΕΠ, πως τους προηγούμενους μήνες καταγράφηκαν οφέλη από το τουριστικό ρεύμα και με δεδομένο πως η «δίαιτα» που υπέστησαν τα προηγούμενα χρόνια οι ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις, τις αφήνει πλέον «ελαφρύτερες» και πιο ευέλικτες, αρκετοί ήταν εκείνοι που ζήτησαν εκτιμήσεις για το πιθανό ελληνικό growth.

«Η πορεία ανάπτυξης των διεθνών δραστηριοτήτων των ελληνικών ομίλων είναι εν πολλοίς προδιαγεγραμμένη. Ο άγνωστος παράγοντας είναι τι θα συμβεί στην ελληνική αγορά, όπου μετά από μια εξαετία, αρχίζουν να εμφανίζονται τα πρώτα σημάδια σταθεροποίησης», σημειώνει υψηλόβαθμο στέλεχος ελληνικού εμπορικού ομίλου, με ευρεία παρουσία στη ΝΑ Ευρώπη.

«Αν και δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε μια ουσιαστική τάση ανάκαμψης, υπάρχουν σαφή σημάδια σταθεροποίησης ολόκληρο το 2014» αναφέρει ο κ. Γ. Αλεβίζος Finance manager του ομίλου Φουρλή. Στο α’ εξάμηνο, μπήκε «φρένο» στην πτώση των πωλήσεων του ομίλου –μετά από ένα σερί 23 πτωτικών τριμήνων- ενώ στο γ′ τρίμηνο η θετική τάση διατηρείται. «Η βελτίωση δεν είναι πολύ μεγάλη σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, ωστόσο βλέπουμε σταθερά αυξητική τάση. Χρειάζεται αρκετός χρόνος ώστε η όποια σταθεροποίηση στην οικονομία να μεταφραστεί σε κατανάλωση», σημειώνει ο ίδιος. Ωστόσο, ο όμιλος έχοντας κερδίσει μερίδια αγοράς, και έχοντας προσαρμόσει το κόστος λειτουργίας του στα επίπεδα της σημερινής ζήτησης, εκτιμά ότι η όποια βελτίωση θα επηρεάσει άμεσα θετικά την κερδοφορία του.

Σε μια αγορά που φθίνει, υπάρχουν κι εκείνοι που κερδίζουν υποστηρίζει και ο CFO του ομίλου Σαράντη, κ. Κ. Ροζακέας, ο οποίος αναγνωρίζει ότι υπάρχουν θετικά μηνύματα για τη ζήτηση και στο γ′ τρίμηνο, χωρίς ωστόσο αυτά να αφορούν το σύνολο της αγοράς. Συμφωνεί ωστόσο ότι η όποια βελτίωση θα γίνει αισθητή και σε επίπεδο κερδοφορίας, μια και οι εταιρίες που έχουν υπερασπιστεί τη θέση τους στην αγορά και έχουν προσαρμόσει το κόστος τους, θα ωφεληθούν άμεσα.

Θετική εικόνα όσον αφορά τη ζήτηση μεταφέρει και ο όμιλος Jumbo ΜΠΕΛΑ 0,00%, που στη χρήση 2013-2014, κατέγραψε μικρή έστω θετική μεταβολή των πωλήσεων στην ελληνική αγορά. Οι πρώτοι δύο μήνες, Ιούλιος και Αύγουστος, της νέας οικονομικής χρήσης (Ιούλιος 2014- Ιούνιος 2015), ξεκίνησαν επίσης δυναμικά με τις πωλήσεις να σημειώνουν αύξηση άνω του 10%. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τον προϋπολογισμό για τη νέα οικονομική χρήση 2014-2015, ο στόχος που έχει θέσει η διοίκηση του ομίλου είναι η αύξηση των πωλήσεων μεταξύ 4% και 6% για το σύνολο της.

Σύμφωνα με τον CEO του ομίλου Folli Follie, κ. Τζ. Κουτσολιούτσο, ο όμιλος στο πρώτο μισό της χρονιάς εμφάνισε βελτίωση σε επίπεδο εσόδων, ακόμη και σε ομοειδή βάση, σε όλες τις σημαντικές του αγορές, επιτυγχάνοντας αύξηση μεγεθών ακόμη και στην εγχώρια αγορά, η οποία αντιπροσωπεύει το 24% των ενοποιημένων πωλήσεων. Σύμφωνα με τον ίδιο, στην εγχώρια αγορά υπήρξε θετική επίδραση -η οποία αναμένεται να αποτυπωθεί εντονότερα στο γ′ τρίμηνο της χρήσης -και από την υψηλή τουριστική κίνηση.

 

Πηγή: www.euro2day.gr