Μια σημαντική διάκριση πέτυχε η Aegean Airlines. Η «δική μας», ελληνική εταιρία ξεχώρισε ανάμεσα στις 20 αεροπορικές εταιρίες όλου του κόσμου, για την ακρίβεια άφιξης των δρομολογίων της, στον προορισμό τους.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του euro2day.gr, η Aegean Airlines βρίσκεται στο τοπ 20 των «κλασικού τύπου» (όχι χαμηλού κόστους) αεροπορικών εταιρειών απ’ όλο τον κόσμο, των οποίων οι πτήσεις φθάνουν στον προορισμό τους «στην ώρα τους». Μάλιστα, σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, η ελληνική εταιρεία θα είχε καταφέρει να φιγουράρει στο τοπ 20 των αεροπορικών εταιρειών όλων των κατηγοριών (κλασσικού τύπου και χαμηλού κόστους) αν δεν της έπαιρναν τη θέση δύο εταιρείες χαμηλού κόστους (Azul και Norwegian).

Η κατάταξη των εταιρειών έγινε από τη μεγαλύτερη, εξειδικευμένη σε θέμα ανάλυσης δεδομένων στο χώρο των αερομεταφορών, εταιρεία OAG. Η κατάταξη των αεροπορικών εταιρειών έγινε με κριτήριο τη συνέπεια των εταιρειών στην προγραμματισμένη ώρα άφιξης των πτήσεών τους (On Time Performance-OTP) και βασίστηκε στην επεξεργασία των δεδομένων 50 εκατ. πτήσεων που πραγματοποιήθηκαν το 2015 σε όλο τον κόσμο.

Στο απόλυτο «Τοπ 20» της παγκόσμιας αγοράς, σύμφωνα με την OAG, με βάση την ακρίβεια άφιξης των δρομολογίων τους, οι εταιρείες «κλασσικού» τύπου κυριαρχούν καταλαμβάνοντας τις 18 από τις 20 θέσεις.

Η Aegean βρέθηκε στην 20 θέση της κατάταξης παγκοσμίως μεταξύ των εταιρειών «κλασσικού» τύπου (όχι χαμηλού κόστους) ξεπερνώντας μεγαθήρια της διεθνούς αγοράς όπως η γερμανική Lufthansa, η γαλλική Air France, η βρετανική British Airways, η τουρκική Turkish Airlines αλλά και τους αμερικανικούς «δεινόσαυρους» Delta, United.

Σύμφωνα με την OAG η ελληνική αεροπορική εταιρεία πέτυχε το 2015 έγκαιρη άφιξη στο 86,20% των δρομολογίων της καταλαμβάνοντας την 20η θέση. Μαζί με την Alaska Airlines, μάλιστα, ήταν οι μόνες νέες «αφίξεις» στο κλαμπ των εταιρειών που πετούν προσέχοντας το…ρόλοι τους.

Το 2014 αποδείχθηκε η ιστορικά καλύτερη χρονιά στο χώρο των διεθνών αερομεταφορών με τις εταιρείες του κλάδου να εκτιμάται ότι κατέγραψαν «χρυσά» κέρδη της τάξης των 33 δισ. δολαρίων. Ο κλάδος διανύει περίοδο «Άνοιξης» καθώς νέοι, σύγχρονοι τύποι αεροπλάνων μεσαίων (Boeing 737 Max, Airbus A320neo) και μακρινών αποστάσεων (Boeing 787, Airbus A350) αντικαθιστούν τους παλαιότερους και η ζήτηση για αεροπορικές μετακινήσεις σε όλο τον πλανήτη εκτινάσσεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα.

Τα νέα δεδομένα δημιουργούν «μποτιλιάρισμα» στους αιθέρες με αποτέλεσμα ο δείκτης έγκαιρης άφιξης των πτήσεων στα αεροδρόμια (OTP) να αποκτά πλέον ιδιαίτερη βαρύτητα στους σχεδιασμούς των αεροπορικών εταιρειών.

Στο απόλυτο «Τοπ 20» της παγκόσμιας αγοράς, σύμφωνα με την OAG, με βάση την ακρίβεια άφιξης των δρομολογίων τους, οι εταιρείες «κλασσικού» τύπου κυριαρχούν καταλαμβάνοντας τις 18 από τις 20 θέσεις.

Ο μέσος όρος έγκαιρων αφίξεων (OTP) των πτήσεων των 20 κορυφαίων εταιρειών του κόσμου έφθασε το 2015 στο 88,9% έναντι 88,8% το 2014.

Στην κορυφή της κατάταξης, για δεύτερη συνεχή χρονιά, βρέθηκε η airBaltic η οποία το 2015 πέτυχε κατέγραψε έγκαιρη άφιξη στο 94,4% των πτήσεών της (94,9% το 2014).

Όλες οι εταιρείες του Τοπ 20 πέτυχαν ποσοστά έγκαιρης άφιξης πάνω από 86% στο σύνολο των πτήσεών τους ενώ τέσσερις από αυτές σημείωσαν επιδόσεις πάνω από 90%.

Το γεγονός ότι στην κορυφαία 20άδα συμπεριλαμβάνονται μόλις δύο εταιρείες χαμηλού κόστους (LCCs) αποδίδεται στο γεγονός ότι πραγματοποιούν περισσότερα δρομολόγια από τις εταιρείες «κλασσικού» τύπου με προφανείς επιπτώσεις στην ακρίβεια προγραμματισμού των πτήσεων.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στη συγκεκριμένη κατηγορία, οι μισές εταιρείες του Τοπ 20 είναι ευρωπαϊκές.

Από τον πίνακα των εταιρειών χαμηλού κόστους απουσιάζει η ισχυρότερη εταιρεία του είδους στην Ευρώπη, η ιρλανδική Ryanair. Όπως εξηγεί η OAG, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το ποσοστό των διαθέσιμα στοιχεία πτήσεων (coverage) που ήταν διαθέσιμα, υπολείπονταν οριακά από το «κατώφλι» που είχε θέσει η OAG.

Όπως επισημαίνει η OAG με το 88,7% έγκαιρων αφίξεων που πέτυχε το 2015 η Ryanair θα καταλάμβανε τη 2η θέση στην κατηγορία των εταιρειών χαμηλού κόστους και την 11η στο σύνολο της παγκόσμιας αγοράς.