Πτωτικά κινήθηκαν τα οικονομικά αποτελέσματα της Coca-Cola HBC τόσο στο εννεάμηνο όσο και στο τρίτο τρίμηνο του 2014 σε σύγκριση με τα αντίστοιχα διαστήματα του 2013, παρότι το τρίτο τρίμηνο αποτελεί παραδοσιακά το ισχυρότερο τρίμηνο, καθώς τότε πραγματοποιείται το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων. Η εταιρεία αποδίδει την κάμψη των πωλήσεων στην επιδείνωση του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης και στα υψηλά επίπεδα της ανεργίας σε αρκετές από τις αγορές που δραστηριοποιείται. Ρόλο επίσης έπαιξαν η επιβράδυνση της ρωσικής οικονομίας και το ασυνήθιστα ψυχρό και βροχερό καλοκαίρι στην Ευρώπη, αλλά και οι δυσμενείς συναλλαγματικές διακυμάνσεις.

Πιο συγκεκριμένα, στο εννεάμηνο του 2014 οι πωλήσεις του ομίλου υποχώρησαν κατά 5,6% και διαμορφώθηκαν σε 5 δισ. ευρώ από 5,29 δισ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Ανάλογη πορεία ακολούθησαν τα λειτουργικά κέρδη, τα οποία περιορίστηκαν σε 367,8 εκατ. ευρώ από 385,6 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2013, σημειώνοντας κάμψη 4,6%, ενώ μειωμένα ήταν και τα καθαρά κέρδη, καθώς υποχώρησαν στα 247 εκατ. ευρώ έναντι 258,8 εκατ. ευρώ (-4,6%).

 

Λειτουργικά κέρδη
Παρόμοια ήταν η εικόνα των αποτελεσμάτων στο τρίτο τρίμηνο, με τις πωλήσεις να σημείωνουν κάμψη 5,3% και να διαμορφώνονται σε 1,81 δισ. ευρώ και τα λειτουργικά κέρδη να περιορίζονται στα 200,9 εκατ. ευρώ από 207,4 εκατ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο του 2013. Το μόνο θετικό σημείο, ήταν η σταθεροποίηση των καθαρών κερδών στα επίπεδα των 148 εκατ. ευρώ.5855_main_400x400

Όσον αφορά στην πορεία των εργασιών στην Ελλάδα, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό στο τρίτο τρίμηνο, ενώ το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι είχε καταγράψει υψηλή μονοψήφια πτώση. Στο εννεάμηνο ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, γεγονός που οφείλεται ως επί το πλείστον στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών, αλλά και στην οριακή άνοδο των πωλήσεων στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, συνεπικουρούμενη από την αυξημένη τουριστική κίνηση κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Παρά τη βελτίωση των μεγεθών της, η εταιρεία παραμένει επιφυλακτική για την ελληνική αγορά, τονίζοντας πως οι δύσκολες εμπορικές συνθήκες διατηρούνται, τα επίπεδα της ανεργίας παραμένουν στα ιστορικά υψηλά επίπεδα του 26% και το πολιτικό περιβάλλον εξακολουθεί να είναι ευμετάβλητο.

Έμφαση στα έσοδα << Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα, ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, Δημήτρης Λόης δήλωσε ικανοποιημένος από την κερδοφορία που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια του τριμήνου παρά το γεγονός ότι η καταναλωτική εμπιστοσύνη παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, και οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού επηρέασαν τους όγκους πωλήσεων σε πολλές από τις αγορές μας. «Χάρη στην άριστη εφαρμογή της εμπορικής μας στρατηγικής, καταγράφηκε περαιτέρω αύξηση των καθαρών κερδών από τις πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, γεγονός το οποίο, σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη βελτίωση στην αποδοτικότητα και το χαμηλό κόστος πρώτων υλών, οδήγησε στη βελτίωση του περιθωρίου των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Λόης ανέφερε ακόμη ότι περιμένει συνέχιση των δυσκολιών για το υπόλοιπο του έτους και πρόσθεσε πως η εταιρεία θα εστιάσει τις πρωτοβουλίες της στην αύξηση των εσόδων, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τις προσιτές τιμές στα προϊόντα της.

Πηγή: www.imerisia.gr