ΤΟ 50% ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΧΑΛΒΑ ΕΞΑΓΕΤΑΙ ΣΕ ΑΜΕΡΙΚΗ, ΚΑΝΑΔΑ, ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ

Στην ενίσχυση της παρουσίας της στο ήδη ευρέως εκτεταμένο δίκτυο πωλήσεων της Αμερικής, του Καναδά και της Κίνας στοχεύει η διοίκηση της βορειοελλαδίτικης επιχείρησης Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ, έχοντας ήδη παρουσία μέσω των προϊόντων της σε περισσότερες από 50 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, αιχμή του δόρατος στις πωλήσεις της παραμένουν ο χαλβάς και το ταχίνι, προϊόντα στα οποία κατέχει πολυετή εμπειρία και αναγνωρισμένη τεχνογνωσία. Τα στοιχεία αυτά αποτελούν πλεονέκτημα το οποίο μεταφράζεται, αντίστοιχα, σε υψηλά μερίδια και πωλήσεις στις κατηγορίες αυτές.

Η περίοδος της Σαρακοστής αποτελεί κατεξοχήν περίοδο αιχμής για τη μακεδονική ε πιχείρηση, όπου παρατηρείται μια αύξηση των πωλήσεων τόσο στον χαλβά όσο και σε διάφορα άλλα νηστίσιμα προϊόνταμ όπως το ταχίνι, τα spreads ταχινιού (με κακάο, με μέλι και με πορτοκάλι), τα παστέλια και το σησαμέλαιο.

Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια ο καταναλωτής έχει αναγνωρίσει τη διατροφική αξία του χαλβά και του ταχινιού, εντάσσοντάς τα ολοένα και περισσότερο στην καθημερινή του διατροφή, με αποτέλεσμα η κατανάλωση κατά την περίοδο της Σαρακοστής να μη διαφοροποιείται πολύ σε σχέση με την κατανάλωση κατά την περίοδο εκτός αιχμής.

Η εταιρεία σαφώς και επηρεάστηκε από την οικονομική κρίση, καθώς υπήρξε μια ανακοπή του ρυθμού ανάπτυξης της. Ωστόσο, με αφετηρία το 2013 αλλά και ιδιαίτερα το 2014, η ετιρεία έχει πλέον επανέλθει στους ρυθμούς ανάκαμψης που είχε και προ της κρίσης, με αξιόλογη αύξηση σε επίπεδο πωλήσεων και βελτίωση αποτελεσμάτων.

Η κατανάλωση των προϊόντων συνδέεται άμεσα με το βιοτικό επίπεδο και τις διατροφικές συνήθειες που επικρατούν σε μια χώρα, με αποτέλεσμα η μεγαλύτερη κατανάλωση να εμφανίζεται σε χώρες των οποίων οι κάτοικοι είναι εξοικειωμένοι με τη μεσογειακή διατροφή και τα οφέλη που έχει για τον ανθρώπινο οργανισμό, όπως επίσης και με την κατανάλωση τροφίμων όπως ο χαλβάς, το ταχίνι και το παστέλι. Έτσι, η μεγαλύτερη ζήτηση εμφανίζεται σε χώρες όπως η Γερμανία, η Αγγλία, η Πολωνία, οι ΗΠΑ και ο Καναδάς.

Μετά από ενενήντα και πλέον χρόνια ζωής, η βιομηχανία τροφίμων Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ εξάγει τα προϊόντα της από την έδρα της, που βρίσκεται στην περιοχή Καλοχωρίου Θεσσαλονίκης, καταλαμβάνοντας έκταση 170.000 τετραγωνικών μέτρων (67.000 τετραγωνικά μέτρα στεγασμένοι χώροι) και παράγοντας παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα απόλυτα ενταγμένα στη μεσογειακή διατροφή.

Στις δύο υπερσύγχρονες μονάδες, επεξεργασίας του σησαμιού και παραγωγής χαλβά, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη χρήση σύγχρονης τεχνολογίας, για την επίτευξη σταθερής ποιότητας τελικού προϊόντος. Παράλληλα, οι παραδοσιακοί μέθοδοι παραγωγής παραμένουν ενεργοί, όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο για τη διατήρηση του αυθεντικού χαρακτήρα των προϊόντων. Τα πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια ποιοτικού ελέγχου παρέχουν τη δυνατότητα συνεχούς ελέγχου, τόσο των πρώτων υλών όσο και των τελικών προϊόντων.

Εκτός από τα προϊόντα σησαμιού, η εταιρεία δραστηριοποιείται παράγοντας μια μεγάλη γκάμα προϊόντων. Μαρμελάδες, πραλινάτες, λουκούμια, γκοφρέτες-πουράκια, συμπληρώνουν έναν μακρύ κατάλογο ειδών διατροφής για το ευρύ καταναλωτικό κοινό.

Μακεδονικός Χαλβάς
Ο Μακεδονικός Χαλβάς, όπως επίσης και τα υπόλοιπα προϊόντα παραγωγής, εξάγονται σε όλο τον κόσμο (περίπου 50% της παραγωγής εξάγεται).

Από την Αμερική και τον Καναδά, την Αυστραλία, τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τις αγορές της πρώην Ανατολικής Ευρώπης έως τη Μέση Ανατολή και την Ασία τα προϊόντα αυτά αποτελούν μερικούς από τους καλύτερους πρεσβευτές της Ελλάδας. Μετά από μία οκταετία (το 1932) η επιχείρηση μεγεθύνεται και δημιουργείται σημαντική, για τα δεδομένα της εποχής, βιομηχανική εγκατάσταση στη οδό Δάμωνος, μεταξύ του παλαιού και του νέου σιδηροδρομικού σταθμού της πόλης. Λίγα χρόνια αργότερα, το 1950, κυκλοφορεί η πρώτη συσκευασία Μακεδονικού Χαλβά σε λιθογραφημένο λευκοσιδηρό κουτί, που αποτελεί πρωτοπορία για τον χώρο της συσκευασίας στην Ελλάδα.

Οι δουλειές αναπτύσσονται και το 1962, με αξιοσημείωτη διορατικότητα, επιλέγεται η περιοχή Καλοχωρίου Θεσσαλονίκης ως τόπος μετεγκατάστασης της εταιρείας, όπου βρίσκεται μέχρι και σήμερα, καταλαμβάνοντας έκταση 180 στρεμμάτων.

Το 1974, η εταιρεία αποκτά εξαγωγικό προσανατολισμό, με αιχμή του δόρατος τον «Μακεδονικό Χαλβά», ο οποίος κάνει την εμφάνισή του για πρώτη φορά στις αγορές του εξωτερικού.

Success story

  • Το 1932 δημιουργείται βιομηχανική εγκατάσταση στη οδό Δάμωνος, μεταξύ του παλαιού και του νέου σιδηροδρομικού σταθμού της πόλης.
  • Το 1950 κυκλοφορεί η πρώτη συσκευασία Μακεδονικού Χαλβά σε λιθογραφημένο λευκοσιδηρό κουτί, που αποτελεί πρωτοπορία για τον χώρο της συσκευασίας στην Ελλάδα.
  • Το 1962, με αξιοσημείωτη διορατικότητα, επιλέγεται η περιοχή Καλοχωρίου Θεσσαλονίκης ως τόπος μετεγκατάστασης της εταιρείας.
  • Το 1974, η εταιρεία αποκτά εξαγωγικό προσανατολισμό, με αιχμή του δόρατος τον «Μακεδονικό Χαλβά».
  • Το 1985, η επιχείρηση μετατρέπεται στη σημερινή ανώνυμη βιομηχανική και εμπορική εταιρεία με την επωνυμία «Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ».

 

Πηγή: www.imerisia.gr