Η εταιρεία διαθέτει – μεταξύ άλλων – 29 δεξαμενόπλοια, 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου ενώ ως το 2017 αναμένεται να παραλάβει άλλα 7 δεξαμενόπλοια

 

Ποσό 11 εκατ. δολαρίων κατέβαλε η ελεγχόμενη από τον κ. Βαγγέλη Μαρινάκη εταιρεία Capital Ship Management για να αποκτήσει ένα μισοτελειωμένο, 2.000 TEU, πλοίο μεταφοράς κοντέινερ. Αυτό αναφέρει η Trade Winds, σύμφωνα με την οποία το πλοίο αποτελεί μέρος μιας παραγγελίας οκτώ πλοίων από το Singapore’s Sea Consortium. H συγκεκριμένη κοινοπραξία παρήγγειλε τα πλοία πριν από τέσσερα χρόνια στα ναυπηγεία STX Dalian Ship building έναντι 30 εκατ. δολαρίων το καθένα.

Ωστόσο ο κ. JensStorm, ο οποίος ηγείται του τμήματος των containerships της Capital, δεν είναι σε θέση να σχολιάσει την είδηση. Ενώ επιβεβαίωσε τις συζητήσεις για την αγορά του πλοίου, δεν έκανε το ίδιο και για το ότι η συμφωνία έχει κλείσει.

Σύμφωνα με την Trade Winds, το πλοίο είχε αρχικά προγραμματιστεί να παραδοθεί τον Απρίλιο του 2013, αυτό όμως δεν κατέστη δυνατό λόγω παγώματος των ναυπηγικών δραστηριοτήτων της STX Dalian. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Capital Ship Management φέρεται να απέκτησε το πλοίο σε δημοπρασία η οποία έγινε πριν από ένα μήνα, όλη η διαπραγμάτευση όμως έγινε στο παρασκήνιο. Ο κ. Μαρινάκης πιστεύεται ότι απέστειλε το πλοίο στο ναυπηγείο Cosco Dalian, με στόχο την ολοκλήρωσή του.

«Το ναυπηγείο του STX Dalian έχει σχεδόν ολοκληρώσει την κατασκευή του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων», ανέφερε πηγή της ναυπηγικής βιομηχανίας προσθέτοντας: «Είχε ήδη ολοκληρωθεί το 85% του έργου και ήταν έτοιμο για δοκιμές στη θάλασσα. Η κύρια μηχανή και ο εξοπλισμός έχουν εγκατασταθεί. Θεωρώ ότι η CapitalShip έκλεισε μια καλή συμφωνία για την αγορά του πλοίου, αλλά δεν είμαστε σίγουροι για την κατάσταση του πλοίου, αφού αυτό ήταν στο ναυπηγείο για περισσότερο από δύο χρόνια. Η επανεκκίνηση της κύριας μηχανής δεν θα είναι εύκολη».

Το νεότευκτο πλοίο είναι το τρίτο container ship που η εταιρεία του κ. Μαρινάκη απέκτησε εφέτος. Προηγουμένως είχε αποκτήσει δύο γερμανικής κατασκευής πλοία, το 1.706 TEU Α Obelix (πρώην Clipper) και τo1.674 TEU Α Idefix (πρώην Convent), τα οποία χτίστηκαν το 2008. Η αγορά είχε γίνει από τη WinterReedereiέναντι 10,5 εκατ. δολαρίων έκαστο.

Η Capital Ship έχει σήμερα 15 container ships, καθένα από τα οποία κυμαίνεται μεταξύ 1.674 και 9.443 TEU. Έχει επίσης δύο πλοία των 9.160 TEU, τα οποία είναι υπό κατασκευή στην Daewoo Mangalia Heavy Industries, επίσης άλλα δύο πλοία 9.443 TEU χτίζονται στο ναυπηγείο Hyundai Samho Heavy Industries και αναμένεται να παραδοθούν το 2016.

 

Εκτός από τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (contaibox ships), η Capital Ship κατέχει επίσης 29 δεξαμενόπλοια και τρία φορτηγά πλοία (ξηρού φορτίου). Επίσης έχει δύο VLCCsκαι επτά (7) μέσου βεληνεκούς (MR) δεξαμενόπλοια είναι σε παραγγελία στα ναυπηγεία DSME και Samsung Ningbo Shipyard.  Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου, δυναμικότητας 300.000 dwt, αναμένεται να παραδοθούν εφέτος και το 2016, ενώ τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων αναμένεται να παραδοθούν από εφέτος ως το 2017.