Είναι ο σημαντικότερος έλληνας πλοιοκτήτης ενώ κατέχει την 5η σημαντικότερη θέση μεταξύ των 100 ισχυρότερων εφοπλιστών του πλανήτη. Πρόκειται για τον κ. Ιωάννη Αγγελικούση ο οποίος αποσπά τα καλύτερα σχόλια από την Lloyd’s List. Ας παρακολουθήσουμε τα όσα γράφει για τον ίδιο και την κόρη του.

“Παρ΄ότι η ελληνική ναυτιλία έχει υποστεί πολύ σημαντικές αλλαγές κατά την τελευταία δεκαετία, η εικόνα του έλληνα πλοιοκτήτη ο οποίος ευρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης, έχει ελάχιστα διαφοροποιηθεί. Μοναδική εξαίρεση είναι η δραστηριοποίησή του στην αγορά μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Ακόμη. όμως, και αυτή η αλλαγή ξεκίνησε ήδη από το 2004, έτσι σήμερα το τμήμα διαχείρησης του υγροποιημένου φυσκιού αερίου έχει αφομοιωθεί πλήρως στο συνολικό πορτφόλιο των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων του κ. Αγγελικούση.
Λίγοι θα αμφισβητούσαν το γεγονός ότι η Angelicoussis Shipping Group (ASG) αντανακλά τις αρχές της επιχειρηματικής προσωπικότητας του κ. Ιωάννη Αγγελικούση. Ακόμη και μια βιαστική ματιά στη δραστηριότητά του μπορεί να ρίξει φως στις βασικές αρχές που καθορίζουν την προσέγγισή του για τη ναυτιλία.
Ο όμιλος επιχειρήσεων Αγγελικούση ομάδα έχει εξασφαλίσει σημαντική παρουσία σε κάθε τομέα στον οποίο δραστηριοποιείται – στον τομέα του χύδην ξηρού φορτίου, στα δεξαμενόπλοια καθώς επίσης και στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Αυτό του δίνει το δικαίωμα να έχει ισχυρές αξιώσεις στο να θεωρηθεί ηγέτης τόσο σε μέγεθος όσο και σε επιχειρησιακή ικανότητα σε κάθε κάθε τομέα. Το γκρουπ διαθέτει αυτή τη στιγμή σχεδόν 100 πλοία στη θάλασσα ενώ έχει κάνει άλλες 30 παραγγελίες πλοίων.
Όταν ο κ. Αγγελικούσης κλήθηκε να αντιμετωπίσει εξαιρετικά δύσκολες καταστάζσεις – σε κάθε τομέα επιχειρηματικής δραστηριότητας – ο ίδιος αποδείχθηκε ιδιαίτερα αποτελεσματικός. Τα ρίσκα και οι εκθέσεις σε κάθε είδους κινδύνους στους διάφορους τομείς του ομίλου αντιμετυωπίστηκαν όταν αυτό ήταν απαραίτητο. Στο παρελθόν, για παράδειγμα, υπήρξαν περιπτώσεις που ο όμιλος έπρεπε γρήγορα να μετατρέψει τις παραγγελίες VLCCs σε πλοία LNG και πλοία μεταφοράς μεταλλευμάτων.
Τον τελευταίο, όμως, καιρό η όρεξη του κ. Αγγελικούση στρέφεται κυρίως στα δεξαμενόπλοια, όπου η αξία των νέων πλοίων που είναι σε παραγγελία υπολογίζεται σε 1 δισεκατομμύριο δολάρια.
Ο όμιλος έχει παραγγείλει οκτώ VLCCs στα ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering ενώ έξι suezmaxes έχουν παραγγελθεί στην DSME και την θυγατρική της Daewoo Mangalia-Heavy Industries στην Ρουμανία.
Παράλληλα με τις συμβάσεις για την ναυπήγηση νέων πλοίων, ο όμιλος Αγγελικούση έχει “ρίξει” επιπλέον 160 εκατομμυρίων δολαρίων για την απόκτηση δύο σύγχρονων μεταχειρισμένων πλοίων VLCCs από την Daewoo.
Με πολλά από τα VLCCs πλοία του ομίλου να έχουν υπερβεί τα 15 χρόνια – αν όχι και περισσότερο – είναι πιθανή μία επένδυση που θα επιτρέψει την αναννέωση του στόλου, σε μια εποχή με αρκετά ελκυστικές τιμές και ιδιαίτερα θετικές προοπτικές για τα δεξαμενόπλοια.
Η Maran Tankers, ο τομέας δεξαμενοπλοίων του ομίλου Αγγελικούση, “φωτογραφίζει” την διάθεση του ιδιοκτήτη του γκρουπ για τα μεγαλύτερα πλοία, Στον όμιλο λειτουργούν σήμερα 27 VLCCs και 6 suezmaxes σε ένα συνολικό στόλο 36 πλοίων του συγκεκριμένου τομέα.
Η Maran εμφανίζει μια εξαιρετικά θετική πορεία: ακόμη και μερικά από τα παλαιότερα VLCCs έχουν κερδίσει περίπου 100.000 δολάρια την ημέρα για σποτ φορτία, ενώ ένα ζευγάρι πλοίων, χτισμένο την δεκαετία του 1990, έχει ναυλωθεί για 12- 18 μήνες αντί 40.000 δολαρίων. Επτά (7) από τα VLCCs έχουν μακροπρόθεσμες ναυλώσεις με την Chevron Texaco,.
Το ύψος των δαπανών για τα νέα δεξαμενόπλοια μπορεί να θεωρηθεί εν μέρει και ως αναδιάρθρωση του κεφαλαίου μετά την ανάπτυξη της κοινοπραξίας που ο κ. Αγγελικούσης έκανε με την επιχείρηση του Κατάρ Nakilat και η η οποία δραστηριοιποιείται στον τομέα μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Η Maran Nakilat ξεκίνησε το 2005 με τέσσερα (4) πλοία μεταφοράς LNG ενώ στη συνέχεια στο δυναμικό της κοινοπραξίας εντάχθηκαν και νέα πλοία φτάνοντας τον κοινό στόλο να μετρά 13 πλοία. Ο κ Αγγελικούσης κατέχει ποσοστό 60% ενώ η Nakilat έχει στην ιδιοκτησία της το υπόλοιπο 40%. Συμπεριλαμβανομένων των πλοίων που είναι στην συνιδιοκτησία με την Nakilat, η Maran Gas Maritime διαθέτει έναν στόλο 16 πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη θάλασσα ενώ έχει παραγγείλει επιπλέον 14 ακόμη πλοία μεταφοράς LNG. Η συμμαχία με την Nakilat, η διοίκηση της οποίας υποστηρίζει ότι λειτουργεί το μεγαλύτερο στόλο LNG στον κόσμο, αποτελεί σίγουρα μια πηγή πρόσθετης δύναμης για την Maran Gas και τον κ. Αγγελικούση.
H στασιμότητα της αγοράς ξηρού φορτίου έχει οδηγήσει στην απομείωση του επενδυτικού ενδιαφέροντος του ομίλου επιχειρήσεων Αγγελικούση ο οποίος και έχει εστιάσει τις επενδύσεις του στον τομέα των δεξαμενοπλοίων και των πλοίων μεταφοράς LNG. Το τελευταίο διάστημα η κάθετη πτώση των τιμών για μεγάλα φορτηγά πλοία παρουσίασε μία μεγάλη επενδυτική ευκαιρία και τον Απρίλιο του 2015, εξαγόρασε τρία Capesizes νεότευκτα πλοία τα οποία ήταν υπό κατασκευή στην Daewoo-Mangalia από τα χέρια της Scorpio Bulkers, ύστερα από μια μεγάλη έκπτωση στην τιμή με την οποία είχαν αρχικώς παραγγελθεί.
Ο όμιλος διαθέτει επίσης έναν στόλο με περισσότερα από 40 φορτηγά πλοία, συμπεριλαμβανομένων 36 Capesizes και μεταφοράς μεταλλευμάτων. Ο στόλος αυτός ελέγχεται από τον βραχίονα διαχείρισης ξηρού φορτίου που υποστηρίζεται από την Anangel Maritime Services.
Η Ananagel ήταν κάποτε εισηγμένη στα Χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης και του Λουξεμβούργου, όμως αποφασίστηκε να ξαναγίνει ιδιωτική εταιρεία – πριν περίπου μια δεκαετία -, από πότε δεν έχει υπάρξει κάποια ένδειξη ότι ο κ Αγγελικούσης είναι πρόθυμος να ξαναζήσει τις εμπειρίες του στις χρηματαγορές.
Ιδιαίτερη στιγμή για το μέλλον του ομίλου είναι η είσοδος της κυρίας Μαρίας Αγγελικούσης – της κόρης του ιδιοκτήτη – γιατρίνα στο επάγγελμα η οποόια άφησε τον Ιπποκράτη για να υπηρετήσει από το 2009 τον όμιλο επιχειρήσεωψν ASGL. Η κυρία Αγγελικούση αποτελεί ασφαλώς την προσωποποίηση των ελπίδων της ομάδας Αγγελκούση για το μέλλον.
Με τομέα ευθύνης την Anagel, την Maran Tankers και την Maran Gas, η κυρία Μαρία Αγγελικούση συμμετέχει σε όλες τις μεγάλες αποφάσεις για τις επενδύσεις, καθώς επίσης και την ναύλωση πλοίων.
Η οικογένεια Αγγελικούση φαίνεται σταθερή όσο ποτέ κάτι που – εκτός των άλλων – αποδεικνύεται καια από το γεγονός ότι ο όμιλος (αλλά και ο κ. Αγγελικούσης) κατέχει εξέχουσα θέση στη λίστα των κορυφαίων ομίλων της παγκόσμιας ναυτιλίας από το 2010 ως και σήμερα”.