Και όμως η κρίση μπορεί να δημιουργήσει μεγάλες ευκαιρίες! Απόδειξη η ιστορία του Πάνου Μανουηλίδη που κατάφερε μέσα στα χρόνια της ελληνικής κρίσης να αναδειχθεί σε έναν από τους επιτυχημένους επιχειρηματίες της Βρετανίας πουλώντας… Ελλάδα.

Όπως εξηγεί στην Daily Telegraph, η κρίση στην Ελλάδα έχει «εκτοξεύσει» το αγοραστικό ενδιαφέρον των Βρετανών για ελληνικά προϊόντα.

Ο ίδιος είναι Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας πίσω από το brand name «Odysea». Ξεκίνησε την καριέρα του στο Λονδίνο με σκοπό να ανατρέψει τα δεδομένα της βρετανικής αγοράς, και τα κατάφερε. Γέμισε τα ράφια των μεγαλύτερων βρετανικών πολυκαταστημάτων και εστιατορίων με ελληνικά προϊόντα.

Λάδι, ελιές, φέτα αλλά και άλλα γνωστά ελληνικά προϊόντα έγιναν ανάρπαστα στην βρετανική αγορά χάρη στην φιλοδοξία του να κάνει γνωστή την ελληνική κουζίνα στο Ηνωμένο Βασίλειο και να διαδώσει την αυθεντικότητα των ελληνικών γεύσεων.

Ξεκινώντας ο ίδιος πουλώντας ψάρια σε έναν πάγκο στην αγορά του Πορτομπέλο στο Λονδίνο, μετά τις σπουδές του στα Μαθηματικά και το μεταπτυχιακό του και φτάνοντας στην ετικέτα Odysea, ο Πάνος Μανουηλίδης μιλώντας στη Telegraph εξηγεί πώς η οικονομική κρίση που έχει χτυπήσει σήμερα την Ελλάδα, έχει στρέψει τους Βρετανούς στα παραδοσιακά ελληνικά τρόφιμα και συγκεκριμένα στα τυριά.

Οι πωλήσει τυριών, όπως το κεφαλοτύρι, το τυρί από αιγοπρόβειο γάλα και το σαγανάκι το οποίο μοιάζει με το χαλούμι, έχουν αυξηθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπως αναφέρει ο Πάνος Μανουηλίδης. Πρόσθεσε, επίσης, ότι οι καταναλωτές έχουν γίνει πιο επιτηδευμένοι στις ελληνικές επιλογές τροφίμων, αγοράζοντας προϊόντα, όπως στην μελάσα σταφυλιών.

«Η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι ένα εχθρικό περιβάλλον για όποιον θέλει να ανοίξει την επιχείρησή του», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Είναι το αποτέλεσμα κακών πολιτικών επιλογών και κακής οργάνωσης. Δεν υπάρχουν αρκετά κενά φορτηγά που βγαίνουν έξω από τη χώρα, το οποί σημαίνει ότι οι μικρές ελληνικές επιχειρήσεις αγωνίζονται να μεταφέρουν τα προϊόντα τους στο εξωτερικό. Οι τιμές των ναύλων θα αυξηθούν, αν τα πράγματα δεν φτιάξουν γρήγορα» πρόσθεσε.

Σήμερα, το brand name «Odysea» το οποίο δημιούργησε ο κ. Μανουηλίδης το 1991, είναι γνωστό σε ολόκληρο το Ηνωμένο βασίλειο με κύκλο εργασιών 12 εκατ. λίρες το προηγούμενο έτος αποσπώντας παράλληλα δεκάδες διεθνείς διακρίσεις.

Ο ίδιος συνεχίζει όλα αυτά τα χρόνια ακάθεκτος την προώθηση των ελληνικών προϊόντων, αποκαλύπτοντας πως πρόσφατα ξεκίνησε να προμηθεύει κεφαλοτύρι στο Waitrose, ενώ τα εστιατόρια ζητάνε μεγαλύτερες ποσότητες από το τυρί Mastello.