Πτώση 3,5% κατέγραψαν (σε ετήσια βάση) οι πωλήσεις απορρυπαντικών στα σούπερ μάρκετ κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου του 2015, σύμφωνα με κλαδική μελέτη της IBHS για τον κλάδο παραγωγής απορρυπαντικών, που δείχνει ότι η επιβράδυνση συνεχίζεται το 2016.

Σύμφωνα με τη μελέτη που επιμελήθηκε ο Αλέξης Νικολαΐδης, Economic Research & Sectorial Studies Senior Analyst, οι αρνητικές οικονομικές και πολιτικές συνθήκες που επικράτησαν το 2015 επέδρασαν αρνητικά στον εξεταζόμενο κλάδο, με σημαντικό μέρος της κάμψης που παρατηρήθηκε να αποδίδεται στα συνεχή προγράμματα προώθησης (εκπτώσεις και προσφορές) που εξακολουθούν να εφαρμόζουν οι εταιρείες προκειμένου να συγκρατήσουν την πτώση της κατανάλωσης, αλλά και να προστατεύσουν τα επώνυμα προϊόντα τους από τη σημαντική διείσδυση των κωδικών ιδιωτικής ετικέτας.

Η καθοδική πορεία συνεχίστηκε τους πρώτους μήνες του 2016, με στοιχεία της IRI να δείχνουν ότι ο κλάδος κατέγραψε περαιτέρω πτώση πωλήσεων 6,5%, ως αποτέλεσμα της απότομης κάμψης της ζήτησης για το σύνολο των καταναλωτικών αγαθών. Σύμφωνα με τον κ. Νικολαΐδη, η καθοδική αυτή πορεία θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες, δεδομένου ότι ο υψηλός συντελεστής ΦΠΑ αυξήθηκε περαιτέρω στο 24%.